Hvordan ta i mot tilbakemeldinger du er uenig i

På mange lederkurs trenes det på å gi gode tilbakemeldinger, langt sjeldnere hvordan man tar dem i mot. Det å få og håndtere tilbakemeldinger vi umiddelbart opplever riktig og relevant er noe de aller fleste av oss håndterer bra. De gir også en følelse av å bli sett og verdsatt.

Å ta i mot tilbakemeldinger vi ikke er enig i, er derimot en annen sak. Det kan oppleves feil og urettferdig. Det å få en tilbakemelding som oppleves helt feil og urettferdig kan være smertefullt og frustrerende. Før eller siden treffer dette oss alle. Considiums erfaring er imidlertid at hvis du lærer deg å ta i mot tilbakemeldinger du er uenig i på en konstruktiv måte, vil du utvikle deg raskere og gjøre en bedre jobb.

Hvordan jobber Considium med dette hos våre kunder? Vil du vite mer om våre erfaringer på dette området? Ta kontakt med oss på enten telefon eller epost. Hvis du ønsker kan du også få tilsendt vårt temahefte skrevet av Terje Sæbø, som gir en nærmere beskrivelse av dette tema.

Ønsker temaheftet tilsendt